دریافت بوک ورزش، تغذیه، تناسب اندام


معرفی بوک ورزش، تغذیه، تناسب اندام


بوک ورزش، تغذیه، تناسب اندام نوشته‌ی دایان هیلز به بررسی و معرفی نکاتی از جمله اصول انجام فعالیتهای ورزشی، بالا رفتن سن و افزایش وزن، ترکیبات ناسالم در برخی مواد غذایی و ارتباط رژیم غذایی و الگوی خوابیدن می‌پردازد.


در بخشی از بوک ورزش، تغذیه، تناسب اندام می‌خوانیم:


اعتقادات غلط در مورد ورزش


در این مقاله قصد داریم اعتقادات اشتباهی که باعث می‌شود مردم ورزش نکنند و نتوانند هیکل متناسب مورد علاقه‌ی خود را داشته باشند را برای شما عنوان کنیم. عقاید اشتباه زیادی در این زمینه دور و بر شما را گرفته است که باعث می‌شود نتوانید حقیقت را ببینید. چند مورد از آن را در اینجا مطرح می‌کنیم.


1. وقت کافی برای ورزش کردن ندارم.


هیچکس برای ورزش کردن وقت ندارد. ما در عصر فعالیت و کنش زندگی می‌کنیم و دیگر عصر بعد از ظهر‌های آزاد و لم دادن روی کاناپه و تماشای تلویزیون به سر آمده است. همه سعی می‌کنند تا می‌توانند کارهای مختلف را پشت سر هم انجام دهند یا حتی در یک زمان چند کار را با هم انجام دهند. اما اگر خوب فکر کنید، می‌بینید که ورزش خود باعث افزایش زمان می‌شود، چون طول عمر را بیشتر می‌کند. اگر هر روز فقط ۳۰ دقیقه از وقت خود را برای ورزش اختصاص دهید، خواهید توانست در سال‌های طلایی زندگی‌تان پر از انرژی به همه‌ی کارهای خود برسید. هیچوقت با کمبود توان و انرژی روبه رو نخواهید شد، و قادر خواهید بود از بروز بیماری‌هایی که با بالا رفتن سن ایجاد می‌شود نیز جلوگیری کنید. ورزش و رژیم غذایی دو اصل مهم در دوران جوانی است. در همان ۳۰ دقیقه‌ای که من پیشنهاد کردم، می‌توانید مواد شیمیایی مفید را بدن ایجاد کنید و پرانرژی و شاداب بمانید.


٢. من چاقم، چون از بچگی متابولیسم بدنم پایین بوده است.


تحقیقات نشان داده است که اکثر انسان‌ها متابولیسمی متوسط دارند. اما اکثرا چون می‌بینند که خیلی راحت چاق می‌شوند، تصور می‌کنند که بدن‌شان متابولیسم خوبی ندارد. حقیقت این است که اگر درست غذا بخورند و ورزش کنند، متوجه تغییراتی فوق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌العاده می‌شوند. البته افراد چاقی هم هستند که متابولیسم بدن‌شان واقعا پایین‌تر از حد متوسط است و به آسانی چاق می‌شوند. اما راه‌های زیادی برای کمک به این دسته از افراد وجود دارد. البته این افراد نباید توقع داشته باشند که هیکل مانکنی پیدا کنند، اما می‌توانند حداقل هیکلی متوسط داشته باشند.


٣. اگر ورزش کنم، هیکلم مثل بدنسازها می‌شود.


می دانم که ممکن است دوست نداشته باشید هیکل‌تان مثل هیکل ورزشکاران بدنساز به نظر برسد. اما مطمئنا دل‌تان هم نمی‌خواهد که هیکل‌تان مانند هیکل برخی افراد گنده و چاق باشد.

کلمات کلیدی: تغذیه، تناسب اندام با ورزش، تغذیه سالم، اصول تغذیه، بهترین روش کم کردن وزن، رژیم کاهش وزن، لاغری، رژیم غذایی، تمرین های بدنسازی، روش های فرم دهی به بدن، خواص مواد غذایی، تمرین های ورزشی، کاهش وزن با ورزش،